Photos of day

Date: 7 days ago   Category: Law

The trial of the editor-in-chief of the Belarusian online edition tut.by begins


Marina Zolotova is attracted under the article "inaction of a due face" which provides term up to five years of the Photo: Maxim Shemetov/TASS on August 7, 2018 in editions of the Belarusian information portals of tut.by and BIELAPANG there passed searches and detentions. The reason — the complaint of the state news agency "BelTA" on the fact that journalists allegedly without subscription illegally used the password to read materials of the agency for 15 minutes earlier, than those got to open access. Next day the former editor-in-chief of the Belorusskoye Selskoye Hozyaystvo magazine Alexey Zhukov and his wife Arina Semychkina, the site editor of Realt.by Vladislav Kuletsky were detained and the search at the correspondent of Deutsche Welle Pavlyuk Bykovsky is carried out. In total 18 people were detained. Against 14 criminal cases under the article about "unauthorized access to computer information" which then were replaced with administrative are brought at first. Some of detainees at the same time till some days spent behind bars. Against the editor-in-chief of the Internet portal tut.by Marina Zolotova criminal case was also brought, but soon stopped with a formulation "in connection with crime non-execution" as it was proved that it did not use materials of the state agency "BelTA". But soon showed it another, more severe, charge of "inaction of the official". It is possible to assume what proceeding from that logic that it was the chief, so bears responsibility. Behind all this, first of all, the jealousy of boring state media of the growing popularity of non-state is read, the political analyst of information company BIELAPANG Alexander Klaskovsky considers. Alexander Klaskovsky is a political analyst of information company BIELAPANG "Marina remained the only defendant on this case. The others got off with penalties — their affairs transferred to an administrativka. Though, of course, there were brutal searches, there were enough women, pulled to the jail. All this looked as an act of intimidation in relation to independent internet mass-media. The websites of the state media they are with rare exception maloposeshchayema because become кондово, and the independent Internet journalism obviously changes the state resources. Therefore, according to media experts Belarusian, the edge of this business was directed against two strong professional resources. Tut.by is very popular portal. And though he tries to conduct the balanced information policy, also rather sharp, critical materials nevertheless there are published. In fact I in it see some moment of unfair competition and desire of certain state media players through security officers to press down independent Internet resources. It is unclear, why decided to bring to court as the effect, from the point of view of the authorities, is already reached after all. Besides, the discontent wave — both public, and secret — went from the European countries. But, perhaps, just some group of security officers wants to show that they not a gift bread е

URL:


Today

just now

The programmer from Stavropol was condemned on the case of appeals to disorders on which there passed the mathematician Dmitry Bogatov Dmitry Bogatov earlier. Photo: Mikhail Tereshchenko / TASS Court...

18 minutes ago

Vyacheslav Volodin did not exclude introduction of responsibility for fake news for owners of media. A last straw was article Ura.ru with heading "To drivers who have no garage, want to forbid to buy...

18 minutes ago

According to Vedomosti, the Central Bank suggested the banks participating in System of Fast Payments not to take from clients the commission for transfers to the card the Bank of Russia. Photo: Stoja...

an hour ago

The State Duma adopted the law forbidding to military to use smartphones and social networks. After them requirements toughen also the civil companies. Whether it is lawful? Photo: pixabay.com the Sta...

2 hrs ago

The vessel transporting the ammunition for S-400 which was purchased by China from Russia got to a whole gale, the head of Rostec Sergey Chemezov of the Photo told: Sergey Malgavko / by TASS It is upd...

2 hrs ago

The colonel of GRU in resignation Vladimir Kvachkov who is twice acquitted for attempt at Anatoly Chubais left colony, having stayed eight years Vladimir Kvachkov. Photo: Stanislav the retired colonel...

3 hrs ago

BBC told about the Celonis company which managed to build the IT empire in many respects thanks to hand-written correspondence Alexander Rinke. Photo: cebitchannel/YouTube to German Alexander Rinke wa...

4 hrs ago

Mnogokhodovka Pegas Touristik on delivery of 200 Russians to Hurghada through the Turkish Antalya once again raised a question of renewal of charter transportations to Egypt of the Photo: pixabay.com...